Dezghețul-A.D. Miller

Am terminat de ceva timp prima carte primită de la editura ALL pentru campania vALLuntar, dar timpul nu mi-a permis să termin ceea ce am început. Astăzi am prins puțin timp liber și am zis să vă povestesc și vouă despre cartea lui A.D. Miller.

Dezghețul este drama psihologică a unui avocat englez care locuiește la Moscova, un bărbat simplu care trăiește o poveste de dragoste care îi va marca tot restul vieții. Nick Platt povestește în scris unei persoane dragi lui tot ceea ce s-a întâmplat în perioada în care a locuit în Rusia post-comunistă. Începe prin ai povesti de afacerea la care lucra împreună cu colegul lui, Paolo. Cei doi se ocupau de legătura dintre firma care exploata petrolul din oceanul înghețat și băncile care finanțau împrumutul, numai că de data aceasta lucrurile nu au mers așa cum se așteptau cei doi. De fapt, firma care se ocupa cu construcţia conductelor pentru petrol nu exista şi banii au fost pierduţi.

Maşa, roşcata cu ochii verzi care i-a furat inima lui Nick, a fost cea care i-a schimbat viaţa. Facând pe erou cand un hot încerca să’i fure poşeta, ajung să se cunoască mai bine, acesta o cunoaşte pe matuşa lor pe care o ajută cu actele unui transfer de apartamente, din centrul Moscovei, in Butovo, un loc liniştit şi numai bun pentru bătrâneţile obosite ale Tatianei. Dar nici iubirea Maşei nu este ceea ce pare în acea Moscovă îngheţată, şi o dată cu primăvara iese şi adevărul la iveală-ea nu l-a iubit niciodata, i-a usurat contul din banca cu 25.000 de dolari şi Tatiana nu era matuşa lor, era o simplă bătrână pe care, cu ajutorul lui, au păcălit-o, i-au luat apartamentul şi au lăsat-o în stradă. După toate cele întâmplate, nu a mai fost nici una de găsit, nici femeia pe care el o iubea şi cu care spera să-şi întemeieze o familie, nici bătrâna păcălită şi rămasă fără casa. Faptele lui inconştiente îl vor bântui tot restul vieţii.

Nu-i aşa că sunt ciudate acele prime telefoane, când vorbeşti cu persoana aia nouă, la care te gândeşti tot timpul şi pe care, de fapt, n-o cunoşti deloc? Acele momente ciudate care ar putea însemna o cotitură în viaţa ta, care ar putea însemna totul sau nimic.

A acoperit combinaţia optimă de nevoi: nevoia de a salva pe cineva, sau de a crede că poţi să o faci, pe care cred că toţi bărbaţii o simt pe undeva, şi nevoia de a fi salvat.

‘E o ţară bizară Rusia asta, cu păcătoşii ei talentaţi şi cu sfinţii ei de ocazie, sfinţi de bună-credinţă, pe care numai un astfel de loc, de o desăvârşită cruzime, i-ar putea produce, un amestec nebun de mizerie şi glorie.”

Articolul este scris pentru campania vALLuntar, cu sprijinul ROMSILVA şi fiecare 15 comentarii valorează un copac.

 

 

16 thoughts on “Dezghețul-A.D. Miller

  1. Am scris si eu despre ea anul trecut, in primul valluntar, dar atunci am tunat si fulgerat, acum doar ma amuza😉 Dar nu cred ca as mai citi-o inca o data.

  2. Eu nu am ramas cu un gust amar dupa ce am citit cartea asta. Pentru mine a fost un alt semnal de alarma: faptele noastre au consecinte si trebuie sa avem foarte mare grija cui acordam increderea. Iar dragostea nu e doar oarba, e si putin retardata😀

  3. Este prima data cand aud de carte si mi se pare super interesanta, mai ales paleta de culori care iti trezeste sufletul imaginandu-ti personajele.

  4. Mult timp daca ma intreba cineva care este cartea mea preferata .. imi aminteam aproape automat de Amintiri din casa mortilor de Dostoievski…. (apropo de Rusia).
    Nu stiu daca as citi cartea aceasta. Deobicei nu imi plac lucrurile care atarna asa undeva…🙂 cum ar fi destinul “matusii”..

  5. Nu stiu ce sa zic despre actiunea cartii recenzate de tine, dar daca e structurata in stil epistolar, imi imaginez ca naratiunea si introspectia merg foarte bine mana in mana, ceea ce pentru mine este un argument mai mult decat suficient!

  6. Mie,una,cartea mi-a plăcut foarte mult.E genul de carte pe care mai mult o citești cu sufletul,adică îți transmite foarte multe dacă știi să cauți.O recomand cu căldură celor care vor să încerce ceva nou și care sunt pregătiți bineînțeles pentru o lectură surprinzătoare.Într-adevăr acțiunea este cam sărăcăcioasă în întâmplări,nu are o succesiune atât de rapidă,iar scenele nu sunt numeroase.Dar eu găsesc o compensare în modul(cinematografic,aș putea spune) în care autorul surprinde fiecare scenă,fiecare personaj.E o carte bună,păcat că nu este promovată mai mult.
    Iar recenzia este foarte frumoasă,cred că cea mai bună pe care am găsit-o până acum.🙂

Leave a Reply

